CRAITA DIN APUSENI

Transferoviar Calatori in colaborare cu Primaria Zlatna si cu asistenta tehnica din partea companiei Remarul 16 Februarie Cluj - Napoca a efectuat in data de 1 decembrie 2015 o noua proba pentru locomotiva cu abur „ Craita din Apuseni”, singura locomotiva cu abur care mai circula in prezent pe ecartament normal.

Pentru ca ne pasa de valorile si traditiile romanesti, pentru ca ne dorim ca si noile generatii din Romania si strainatate sa auda suieratul unei locomotive cu abur, sa vada aburul care se lasa purtat de vant si sa simta mirosul lemnului ars pe care doar o locomotiva cu abur le poate oferi, continuam cu seria probelor, de data aceasta cu o cursa care leaga doua orase importante atat ca istorie cat si ca valoare: Zlatna si Alba Iulia intr-o zi speciala pentru intregul popor roman.

Locomotiva face parte din patrimoniul național al României, categoria Tezaur, și nu a mai funcționat de mai bine de 20 de ani. In secolul XX, locomotiva transporta marfă în Piața Obor după care a ajuns în zona Covasna unde transporta lemne. Face parte dintr-o serie limitată de 6 astfel de vehicule si a fost achiziționată în 2013 de Primăria Zlatna, iar în ultimii ani a stat într-un depou din Sibiu, fiind, apoi, restaurată in 2014 de catre Remarul 16 Februarie la Cluj Napoca.

Odata facut acest pas Transferoviar Calatori si primaria Zlatna isi doresc ca acest tren turistic intre Zlatna si Alba Iulia, sa devina traditie si turistii romani dar si straini, care viziteaza Cetatea Alba Carolina, sa descopere si peisajele minunate din Muntii Apuseni intr-o calatorie speciala, intr-un tren care te poarta inapoi in timp si al carui unic scop este oferirea unor clipe inedite tuturor iubitorilor de calatorii si experiente noi.

Click pe imagine pentru zoom:

  • 1
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17
  • 18
  • 19
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9

CMS Design - Joomla Wordpress Templates