Transferoviar Călători în colaborare cu Primăria Zlatna și cu asistență tehnică din partea companiei Remarul 16 Februarie Cluj - Napoca a efectuat în data de 1 decembrie 2015 o nouă probă pentru locomotiva cu abur „ Craița din Apuseni”, singura locomotivă cu abur care mai circulă în prezent pe ecartament normal.
Pentru că ne pasă de valorile și tradițiile românești, pentru că ne dorim ca și noile generații din România și străinătate să audă șuieratul unei locomotive cu abur, să vadă aburul care se lasă purtat de vânt și să simtă mirosul lemnului ars pe care doar o locomotivă cu abur le poate oferi, continuam cu seria probelor, de data aceasta cu o cursa care leaga doua orase importante atat ca istorie cat si ca valoare: Zlatna si Alba Iulia intr-o zi speciala pentru intregul popor roman.
Locomotiva face parte din patrimoniul național al României, categoria Tezaur, și nu a mai funcționat de mai bine de 20 de ani. In secolul XX, locomotiva transporta marfă în Piața Obor după care a ajuns în zona Covasna unde transporta lemne. Face parte dintr-o serie limitată de 6 astfel de vehicule și a fost achiziționată în 2013 de Primăria Zlatna, iar în ultimii ani a stat într-un depou din Sibiu, fiind, apoi, restaurată în 2014 de către Remarul 16 Februarie la Cluj Napoca.
Odată făcut acest pas Transferoviar Călători și primăria Zlatna își doresc ca acest tren turistic între Zlatna și Alba Iulia, să devină tradiție și turiștii români dar și străini, care vizitează Cetatea Alba Carolina, să descopere și peisajele minunate din Munții Apuseni într-o călătorie specială, într-un tren care te poartă înapoi în timp și al cărui unic scop este oferirea unor clipe inedite tuturor iubitorilor de călătorii și experiențe noi.
Click pe imagine pentru zoom:
[widgetkit id=61]